BIOGAS – INGET ANBUD INGEN GAS :( | Sverigedemokraterna i Falköping

BIOGAS – INGET ANBUD INGEN GAS :(

Från 1 september kommer det inte att levereras något matavfall från AÖS till vår biogasanläggning i Falköping.

Detta pga att vi i Falköping inte lämnade in något anbud till AÖS för att ta emot detta. Nu är det osäkert hur mycket denna anläggning som vi har i Falköping kommer användas. Biogasanläggningen har vi i SD Falköping varit emot att man ska bygga. Vi tycker inte att detta är något som en kommun ska hålla på med. Just nu byggs en ny rötkammare för många miljoner till den. Detta var vi också emot.

Från majoriteten så säger man att vi ändå inte skulle få detta då det vinnande anbudet låg så pass mycket lägre än det vi skulle lägga oss på. Det är lätt att säga i efterhand när man ser vad det vinnande anbudet är. Detta visar åter att en kommun inte ska hålla på med affärer med våra skattepengar.

Vi ska snart sätta oss i vår fullmäktigegrupp och kolla hur vi ska gå vidare med detta för just nu verkar inte framtiden så bra för anläggningen och detta riskerar att bli en stor kostnad för kommunens skattebetalare.

Vi kommer hålla er informerade hur läget utvecklar sig.

(bilden från Falköpingskommun hemsida)