BRA! VI HAR FÅTT INSÄNDARE I TIDNINGEN | Sverigedemokraterna i Falköping

BRA! VI HAR FÅTT INSÄNDARE I TIDNINGEN

Jätte bra att vi har äntligen fått insändare i tidningen. Publicerades den 9 november.

Om ni prenumererar  – del 1, sida4

Men annars finns den här:

Vilken rektor kan 1100 namn?

Och så var det här med Platåskola.

Vi i SD är inte emot att bygga en ny skola, men vi är emot att lägga ner fungerande skolor för att skapa enligt Socialdemokraterna ”ett smycke” för kommunen.

Vi behöver bra skolor, men vi behöver även att mindre orter i kommunen lever. För det är skola mycket viktig. Att lägga ner högstadiet på mindre orter är inte bra för varken orten eller ungdomar. När skolelever går i högstadiet, är de i en av de känsligaste eran under uppväxten. Puberteten har slagit till och alla försöker skapa sin identitet och letar efter förebilder. Att bygga en stor skola, skapar anonyma miljö, som är inte bra för skolans sammanhållning och inte heller för barnens uppfostran.

Den skolan som lyckats bäst, är när lärare verkligen känner alla elever och hinner prata med dem. Vilken rektor kommer kunna namn på 1100 elever? Rainman (om ni mins den filmen) kanske skulle klara det, men då klarar han inte resten av rektorsjobben.

Vi behöver bygga en ny skola, men inte i så stor skala, som majoritet av politiker vill. Men i samma veva är upprustningen av nuvarande skolor nödvändig. På så sätt skapas det möjlighet för Falköpingskommun att växa och samtidig värnar vi om arbetsmiljö på skolor.

Vi kommer jobba för att hela Falköpingskommun lever.

Jonas Larsson, ledamot i Barn och utbildningsnämnden (SD)

Milada Wurm, ledamot i Kultur och fritidsnämnden (SD)

Marita Ljus, ordförande i SD Falköping

Peter Romlén, styrelseledamot i SD Falköping