Kommunfullmäktige 2011-11-28: Budget | Sverigedemokraterna i Falköping

Kommunfullmäktige 2011-11-28: Budget

Sverigedemokraterna i Falköping debatterade den 28 November i Falköpings kommunfullmäktige budgeten för 2012.
Man hade till fullmäktige inlämnat en välfärdsvision istället för en regelrätt budget.

Inför budgetarbetet begärde man från kommunen att få redovisat kostnaderna för vissa områden som exempelvis marknadsföringsprojektet Cittaslow.
Det visade sig i efterhand att de uppgifter gruppen fått sig tillhanda var gravt felaktiga och var inte en tiondel av den faktiska kostnaden.
SD Falköping var därför tvugna att göra om det arbete som lagts ner i den första budgeten och valde då i arbetet med den nya att inte ta med några beräkningar då man kände att man ej kunde lita på de siffror man blivit presenterad inför.

Sverigedemokraterna i Falköping framförde i fullmäktige att de inför nästa års budgetförhandlingar önskar kunna få korrekta siffror och att kommunen tills dess har upprättat ett mångkulturellt bokslut där man redovisar kostnaderna som kommunen har till följd av den till Falköping höga invandringen och alla de utgifter som kommer i dess spår.

Ni kan se budgetdebatten i efterhand, klicka här.
Sverigedemokraterna presenterade en bred och ansvarsfull politik inom alla områden för ett välmående Falköping.

Hanna Wigh
*Riksombudsman för Sverigedemokraterna*