Bygdegårdsfest i Skövde | Sverigedemokraterna i Falköping

Bygdegårdsfest i Skövde

Jan-Åke Johansson, yrkeschaufför och ledamot i Skövde kommunfullmäktige, skötte grillen.

Häromdagen var det fest på en bygdegård utanför Skövde. Augustivärmen var påtaglig då ett trettiotal glada Sverigevänner slöt upp då SD Skaraborg tände grillen. Många gamla ansikten, men också flera nya, dök upp på bygdegårdsfesten som inleddes med ett tal av distriktsordförande Josef Fransson.

Talet tog upp de problem som Sverigedemokraterna valt att fokusera på, så som ökande kriminalitet och en allt sämre äldrevård och hur viktigt det är att alla hjälper till och drar sitt strå till stacken för att Sverigedemokraterna nästa år skall göra ett bra valresultat.

Josef Franssons tal var mycket uppskattat och några av de nya intresserade visade sig efteråt villiga att ställa upp som kandidater för partiet. Efter detta fick Skövdes egen Mattias Axner chansen att presentera sig själv och sin kandidatur till kyrkovalet, eller rättare sagt valet till stiftsfullmäktige i Skara stift som hålls 20 september.

Grillmästaren, tillika kommunfullmäktigeledamoten, Jan-Åke Johansson gjorde ingen besviken med sina marinerade karréskivor. Stämningen var påtagligt gemytlig precis som det skall vara på kalas och gästerna och alla fick chansen att träffa och lära känna företrädare för SD Skaraborg.
Avdelningen kommer att under hösten fortsätta med möten och träffar på en rad orter runt i länet. För den som är intresserad så är det bara att höra av sig till skaraborg@sverigedemokraterna.se

Josef Fransson talar.