Den skandalösa maten i Cittaslow Falköping. | Sverigedemokraterna i Falköping

Den skandalösa maten i Cittaslow Falköping.

Hanna Wigh berättade i ett av avsnitten av SD Falköpings byradio om den mat som de äldre i Falköpingskommun blir serverade och utlovade ett bildbevis på det hon talade om. Bilden kan ni se nedan. De vi ser är något som ska föreställa rotmos med korv.

Falköping är en kommun som satsar stort på att profilera sig som en gourmét stad med fokus på det goda livet och näringsriktig kost.

Efter att den här bilden togs har representanter från Sverigedemokraterna blivit kontaktade av flera äldre som vittnar om den osmakliga maten. SD Falköping arbetar just nu med det här problemet och kommer presentera fler bilder och matrecensioner framöver.

Sverigedemokraterna arbetar för att äldre ska få en värdig ålderdom och att den mat som serveras ska vara god och näringsriktig. Det är vare sig värdigt eller gott att äta den mat som ni kan se nedan och våra äldre betalar dessutom pengar för att bli serverade detta och har väldigt liten möjlighet att påverka det som de får hem i sina inbrottssäkra plastbyttor.