En del som hänt i SD Falköping 2014 | Sverigedemokraterna i Falköping

En del som hänt i SD Falköping 2014

Jag vill börja med att tacka styrelsen och våra medlemmar för detta året. Vi gjorde ett fantastiskt valresultat här i Falköping, över 21%. 9;e Februari 2014 hade vi årsmöte och en ny styrelse blev tillsatt, jag fick förtroendet att leda denna styrelse ett år som ordförande och de tackar jag för. Det har redan nu gått över 1 år, tänk vad tiden springer iväg. Vad har vi hunnit med under detta året i Falköping? När jag satt här och skulle skriva ihop denna verksamhetsberättelse och försökte blicka tillbaka på det gångna året så insåg jag ganska snart att det var svårt att hålla isär vad vi gjorde detta året? Eller var det saker vi gjorde året innan? Insåg ganska snart att det var tur att jag har Johanna som har sin lilla svarta kalender. Vi har haft styrelsemöten nästan varje månad här på kansliet. Vi har alla arbetat med att försöka hitta nya människor som vill engagera sig i vårat parti inför valet. Människor som ville ställa upp på vår kommunlista i valet. Vi har planerat hur vi ska arbeta i valrörelsen, hur når vi ut till folket? Vi ordnade en valstuga som vi senare fram emot augusti ställde upp på torget. 3 Maj anordnade vi ett bildande möte för SD motor här på kansliet i Falköping. Det var en bra uppslutning med motorintresserade människor från hela Sverige. Kandidatmöten i Skövde med olika inriktningar på områden har vi haft flertalet under året. Vi har även under flera tillfällen delat material. I Maj så hade vi några som besökte Ållebergs gymnasium där vi hade bokbord inför Eu valet. Sen hade vi även äran att få besök av Jimmy Åkesson på torget här i Falköping och det var en god uppslutning av människor. I Maj närmare bestämt den 25;e hade vi valvaka här på kansliet i Falköping. Vi fortsatte sen efter detta planeringen inför vår nationaldag den 6 juni. Vi var då i Plantis på dagen och bjöd på kaffe, saft och vår omtyckta sverigebakelse. En mycket lyckad dag och bra jobbat till alla er som närvarade där. På kvällen förflyttades firandet till strängsgården. Hoppborg för barnen, god mat och mycket prat. Sommaren ja sommaren kom sen, tänk som jag längtar till sommaren. Vi började i augusti månad med att åka ett gäng till Sölvesborg, Jimmy Åkessons sommartal.  En mycket lyckad resa. Vi bjöd också under augusti månad in de övriga partierna i kommunen till en kväll med brännboll där allmänheten kunde också vara med. Vi bjöd på korv med bröd och popcorn. Vi hade även ett torgmöte under augusti månad där vi bjöd på kaffe och kaka och några av våra kandidater presenterade sig. För att förbereda alla nya kandidater inför platser i fullmäktige så anordnades fejkat KF i Skövde under ett fler talet tillfällen. Det anordnades en föreläsning i Skövde om Islam som vi bjöd in våra medlemmar till. Vi har haft besök av Björn Söder. Jag och Johanna var inbjudna till Connect i Falköping där vi pratade om vår politik. Vad vi tyckte var viktigt för Falköping. Äntligen så kom den stora dagen 14 september. Då skulle vi få belöningen för allt arbete. Kan ju säga att man var allt lite nervös. Jag vet att jag sa till en moderat vid valstugorna när hon frågade mig hur jag trodde det skulle gå i valet att vi kommer nog nå 15%. Men jösses vilket resultat det blev sen. Det är värt att nämna igen över 21%. Medlemmarna var denna kväll inbjudna till valvaka i skara på Götlunda herrgård. Under hösten hann vi också med ytterligare ett torgmöte för att tacka våra väljare här i Falköping. I oktober hade vi vårat första fullmäktige och det var med stolthet vi kunde ta plats i denna sal efter detta fantastiska valresultat, näst största parti i Falköping. Nu har vi redan närmat oss årets slut och vi avslutade året med en kommun och landstings konferens i Västerås. Ja tänk vad mycket vi hunnit med under året. Sen vill jag också passa på att tacka Johanna med flera för det fantastiska jobb de lägger ner på Byradion. Vi sänder ju radio här i Falköping, ett avsnitt varje vecka med två repriser per vecka.  Ja nu står jag här igen och vi har ett nytt årsmöte. Vi kommer välja en ny styrelse, nytt år med nya utmaningar, vi ska växa mer i Falköping och jag vill bara avsluta med att önska den nya styrelsen lycka till!

Maddelen Larsson ordförande