Jimmie Åkesson presenterade SD:s skuggbudget i Skövde | Sverigedemokraterna i Falköping

Jimmie Åkesson presenterade SD:s skuggbudget i Skövde

Sverigedemokraterna har för första gången i partiets historia presenterat en alternativ budget där partiets prioriteringar och viljeriktningar visas upp på ett tydligt sätt. Med anledning av detta talade Jimmie Åkesson inför Skaraborgs medlemmar och sympatisörer tisdagen den 1 juni.

Fyrtiotalet åhörare hade samlats på Skövde stadshus när Sverigedemokraternas partiordförande presenterade Sverigedemokraternas skuggbudget. Sverigedemokraternas skuggbudget går i stort ut på att omfördela medel från den kostsamma invandringspolitiken och det verkningslösa utvecklingsbiståndet till nödvändiga välfärds- och trygghetssatsningar samt utökat riktat bistånd till verkliga flyktingar i världen. Åkesson gick igenom de viktigaste prioriteringarna i det 80 sidor långa dokumentet där mycket av satsningarna ligger på sänkt skatt till pensionärerna, mer pengar till försvaret samt mer pengar till rättsväsendet.