Jimmie Åkesson besökte Skövde i två dagar | Sverigedemokraterna i Falköping

Jimmie Åkesson besökte Skövde i två dagar

Skövde Stadshus
Medlemsmöte i Skövde stadshus

Torsdagen den femte mars bjöd SD Skövde till medlemsmöte. Ett 40-tal medlemmar och sympatisörer hade tagit sig till Skövde stadshus. Dagen till ära var partiordförande Jimmie Åkesson på plats för att träffa Skövdes och Skaraborgs medlemmar. Även William Petzäll från SDU fanns på plats för ett anförande om ungdomsverksamheten.

Flera journalister fanns på plats och intresset för partiet och Partiledaren var påtagligt både från de lokala tidningarna och TV4-Skaraborg. Josef Fransson inledde med en presentation om partiets verksamhet i Skaraborg. Organisationen, med strategier och mål, stod i fokus. Efter det höll William Petzäll ett mycket uppskattat anförande och kom in på ungdomsförbundets verksamhet och SDU:s kampanj mot svenskfientligheten.

Gruppbild
William, Josef, Jimmie, Jan-Åke och Mattias

Sedan var det dags för det som alla väntade på, nämligen talet av Jimmie Åkesson. Han berättade mycket brett om partiets politik och om hur möjligheterna ser ut för Sverigedemokraterna att påverka människors vardag efter ett riksdagsinträde. Efteråt så fanns det möjligheter för åhörarna att ställa sina frågor till Åkesson och det var många som tog chansen.

Torgmöte på Hertig Johans torg

Dagen efter mötet i stadshuset arrangerades ett torgmöte på Hertig Johans torg i Skövde. Jimmie Åkesson och William Petzäll var huvudtalare. Temperaturen låg nära noll och kylan bet rejält i både talarna och de 20-tal åhörare som tappert stod och lyssnade hela mötet. Utöver detta var det många som stannade till och visade intresse för talarna. Efteråt kom några personer fram för att prata med de närvarande Sverigedemokraterna och visade sitt intresse för att bli bli medlemmar i partiet.