Ny kommunförening i Vara | Sverigedemokraterna i Falköping

Ny kommunförening i Vara

En stor del av det politiska arbetet, ett arbete som väljarna inte ser, är själva byggandet av parti och verksamhet. Det handlar om ett dagligt arbete med att kontakta, lära känna, engagera, och utbilda nya medlemmar. Arbetet sker inom kommunföreningar och distrikt. Särskilt roligt är det när det har blivit tillräckligt många engagerade medlemmar på en ort för att man ska kunna bilda lokalförening.

Torsdagen den tionde september 2009 såg en ny Sverigedemokratiskt kommunförening dagens ljus. Det handlar om Vara på västgötaslätten, där elva medlemmar samlades denna dag för att konstituera den nya föreningen. Till ordförande för SD Vara valdes Oskar Lindblom, och till vice ordförande Anders Karlsson. Sverigedemokraternas kommunfullmäktigeledamot i Vara, Carola Carlsson, valdes till första ersättare i styrelsen. Nu återstår endast ett godkännande från riksorganisationen för att SD Vara ska bli helt sjöklart.

Efteråt bjöds det på kaffe och smörgås. Kykrovalskampanjen pågår ju nu, så flera av SD Varas medlemmar tog när de lämnade mötet med sig valtidningar för utdelning på orten.