Pressmeddelande: SD Skaraborg nytt partidistrikt | Sverigedemokraterna i Falköping

Pressmeddelande: SD Skaraborg nytt partidistrikt

Under Sverigedemokraternas partistyrelsemöte i Stockholm under lördagen så godkändes Sd-Skaraborg som nytt partidistrikt. Josef Fransson från Skövde, som redan tidigare valts till distriktsordförande under det konstituerande årsmötet, fans på plats i huvudstaden och välkomnades som ny distriktsordförande av partiordförande Jimmie Åkesson och övrig partistyrelse.

Josef Fransson Josef Fransson kommenterar:
– Det är ett ärofyllt uppdrag jag tilldelats och det kommer att bli en intensiv satsning, både från mig och övriga styrelsemedlemmar, hela vägen fram till valet 2010. Redan nu har vi gått ut hårt med valsatsningar inför det stundande europaparlamentsvalet den 7 juni.

– Efter att på mindre än ett år ökat medlemsantalet med 89 % i Skaraborg så känns det som ett naturligt steg i det organisatoriska arbetet att nu bilda eget partidistrikt. Arbetet med att starta upp nya arbetsgrupper och kommunföreningar i Skaraborg kommer nu att intensifieras.

Sverigedemokraternas partisekreterare, Björn Söder, gläds över att partiet nu växer:
– I takt med att vi får allt fler medlemmar och engagerade företrädare är det en naturlig utveckling att minska distriktens storlek. Det är också bättre ur demokratiskt perspektiv genom att avståndet mellan distrikt och kommunföreningar minskar, säger Björn Söder.

För vidare information:

Josef Fransson