SD ORO FÖR FALKÖPINGS SJUKHUS FRAMTID. | Sverigedemokraterna i Falköping

SD ORO FÖR FALKÖPINGS SJUKHUS FRAMTID.

Vad hände med vår insändare till FT?

SD ORO FÖR FALKÖPINGS SJUKHUS FRAMTID.

Redan i torsdags skickade vi en insändare av Johanna Johansson med förhoppning på publicering i fredags. Det har inte hänt, fråga är om det kommer imorgon. Men ni kan läsa den här:

SD ser med stor oro på framtiden för sjukhuset i Falköping.

Idag (29/10) togs ett beslut om att flytta den somatiska slutenvårdsverksamheten inom ortopedi och medicin från Falköping till Skövde på SkaS styrelsemöte. Sverigedemokraterna var det enda parti som röstade avslag till förslaget.

Beslutet togs av övriga partier trots att risk-och konsekvensbedömningen visar stora risker att vår otroligt duktiga personal säger upp sig, stora risker för våra äldrepsykiatriska patienter samt allvarlig risk för att beröva sjukhuset viktiga vitala delar vilket kan leda till en stängning av all verksamhet i Falköping.

Vi i Sverigedemokraterna tycker att det är väldigt olyckligt att övriga partier röstar igenom ett förslag som kan innebära slutet för Falköpings sjukhus.

I Mariestad tog de bort verksamhet efter verksamhet vilket till slut nu lett till att man tar bort sjukhusskylten.

Vi värnar sjukhuset i Falköping, personalen och all den fantastiska verksamhet som bedrivs där och vill inte att sjukhuset här går samma öde till mötes. Vi lovar att göra vad vi kan, men vi kan inte göra detta ensamma så vi uppmanar er medborgare att höra av er till era representanter för de partier ni röstat på så att de kan ändra sin ståndpunkt i frågan om Falköpings sjukhus för kommande ärenden i framtiden.

Jonas Larsson, Gruppledare SD Falköping

Milada Wurm, Vice gruppledare SD Falköping