SD Skaraborg höll utbildningsdag | Sverigedemokraterna i Falköping

SD Skaraborg höll utbildningsdag

Lördagen den 6 februari anordnade SD Skaraborg utbildningsdag i Skövdes stadshus.

SD Skaraborgs distriktsordförande, Josef Fransson, började dagen med att hålla en föreläsning i Medieträning som behandlade mötet mellan partiföreträdare och journalist. Mattias Karlsson, partiets presschef, höll sedan en föreläsning om partiets grundläggande ideologi. Alla som någon gång hört Mattias Karlsson prata vet att tiden bara rusar iväg, så den timmen han hade till sitt förfogande var av reaktionerna att döma, för de flesta, allt för kort. Sedan till sist höll arméofficeren tillika militärhistorikern och författaren Stellan Bojerud en mycket uppskattad föreläsning i ledarskap. Stellan har helt klart hunnit med mycket intressant i sitt liv och den som får chansen att någon gång medverka på någon föreläsning med honom bör inte försitta sin chans.

En redan lyckad dag avslutades med att kursens deltagare gemensamt gick till en restaurang för en bit mat och diskussionerna fortsatte således i några timmar till.