SD Väst höll utbildningsdag | Sverigedemokraterna i Falköping

SD Väst höll utbildningsdag

Lördagen den 23 maj samlades ett 40 tal sverigedemokrater för en utbildningsdag i Falköping. Utbildningen gästades förutom av Väst-distriktets medlemmar även av deltagare från Göteborgsdistriktet, det nybildade distriktet i Sjuhärad, samt Halland.

Dagen började med att tidigare partiledaren Mikael Jansson föreläste i retorik. Han berättade om sina erfarenheter som partiaktiv och vilka fällor man kan gå i om man inte har förberett sig inför sina första möten med journalister.

Dagens andra föreläsning stod David Kronlid för där han redogjorde för hans erfarenheter från rollen som oppositionsråd i Örebro läns landsting. Vilka frågor som hamnar i landstingen var ett av ämnena som reddes ut.

Efter detta var det dags för partistyrelsens Tony Wiklander från Åstorp, Skåne att äntra scenen för att dela med sig av sina långa politiska erfarenheter. Tony delade upp deltagarna i grupper för att genomföra en S.W.O.T.-analys. (Sv. Styrka, Svaghet, Möjligheter, Hot) där deltagarna utifrån givna ramar fick ge sin syn på partiet sverigedemokraterna.

Dagen avrundades med en föreläsning av Rune Karlsson där han tog upp diverse olika miljöfrågor. Desinformationen om miljövinsterna med etanol diskuterades vid sidan av hur vi alla måste ändra vår livsstil för att klara framtidens miljökrav.

Under dagen knöts också många nya kontakter, medlemmar emellan, inte minst vid den alldeles utmärkta trerättersmiddagen. En extra eloge ska också tilldelas Birgitta Kulvén från Åmål som tagit initiativ till utbildningsdagen.