SDU besökte Katedralskolan i Skara | Sverigedemokraterna i Falköping

SDU besökte Katedralskolan i Skara

SDU har veckorna innan skolavslutningen besökt ett flertal gymnasieskolor för att informera om Sverigedemokraternas politik. Bokbord har hållits på Västerhöjdsgymnasiet och Kavelbrogymnasiet i Skövde, Vadsbogymnasiet i Mariestad samt Katedralskolan i Skara, dit vi även var inbjudna att medverka på skolans så kallade ”Valfestival”.

På Vadsbogymnasiets valfestival var alla riksdagspartier, sverigedemokraterna samt Spritpartiet inbjudna att informera om sina respektive program genom seminarium. Arrangörerna förutspådde ett stort intresse för Sverigedemokraterna, varpå partiet fick ta plats i Skolans idrottshall där Josef Fransson och William Petzäll höll fyra halvtimmeslånga föredrag. Det märktes tydligt att Sverigedemokraterna lockade stort intresse bland eleverna och på första föreläsningen var det långt över 100 åhörare.  Totalt var det – enligt lärarna – 247 elever som besökte partiets seminarium vilket i en jämförelse med de andra partierna var överlägset mest.