Sverigedemokraterna i Skövde motionerade om minskat flyktingmottagande | Sverigedemokraterna i Falköping

Sverigedemokraterna i Skövde motionerade om minskat flyktingmottagande

Sverigedemokraterna i Skövde blev hårt ansatta av de övriga partierna då motionen om minskat flyktingmottagande behandlades i kommunfullmäktige. På vissa av de som begärde ordet sken ett starkt ogillande av partiets företrädare igenom. Avslagsyrkanden för motionen, som föreslog en minskning av flyktingmottagningen från 120 till 12 personer per år, kom från Moderaterna, Socialdemokraterna, Vänsterpartiet, Folkpartiet, Centerpartiet samt Kristdemokraterna. Endast Miljöpartiet saknades för att göra listan fullständig, men en miljöpartist uttryckte istället sitt starka ogillande till motionen utanför fullmäktigesalen genom att vägra prata med Sverigedemokraternas representant. Vid omröstningen var det endast de två Sverigedemokraterna som röstade Ja till motionen.

För de Skövdebor som önskar en mer återhållsam mottagning av invandrare till Skövde visade det sig med all tydlighet att Sverigedemokraterna står i ensam opposition i frågan.