Tack alla som firade nationaldagen med oss | Sverigedemokraterna i Falköping

Tack alla som firade nationaldagen med oss

· Nationaldagen

Dagen började med att vi i SD Falköping slog upp ett tält i Plantis, vi delade ut hundratals Sverige-bakelser och kaffe och framförallt så träffade vi massor med härliga Sverige-vänner som vi hade givande samtal med.

På kvällen den 6 juni träffades ett 90-tal glada Sverige-vänner och firade nationaldagen på Strängsgården utanför Falköping. Kvällen gästades bla. av EU-parlamentarikern Kristina Winberg som deltog i ”politikerkampen” som vår riksdagsledamot Hanna Wigh hade anordnat , hennes motståndare var SD skaraborgs ordförande Oskar Lindblom samt SD Falköpings ordförande Maddelen Larsson. Förutom att diskutera omvänd politik skulle dom även se vem som var händigast när det gällde att slå i spikar och skala potatis. Alla tre var självfallet lika bra så det blev faktiskt lika i poängställning!

Gästerna fick även gå en klurig tipspromenad anordnad av Johanna Johansson som bla. Avhandlade frågor som vem som var Sveriges första statsminister, när Johnny Cash dog samt vad blåsippan tidigare inom folkmedicinen användes för. Utslagsfrågan handlade om hur många djur riksdagsledamoten Hanna Wigh har, den som fick flest rätt och var närmast på skiljefrågan var en otroligt duktig och driven kvinna ifrån Hjo! Grattis!

Kvällen bjöd på grillat närproducerat Svensk kött, potatissallad, bröd, sallad samt paj till efterrätt. Vi får tacka Hanna Wigh med familj som lagat all denna goda mat.

På kvällen anordnades även en femkamp av Oskar Lindblom, dom grenar som dom leksugna gästerna fick pröva på var: Springa med en apelsin under hakan, springa med ett ägg på en sked, irländsk julafton, äta godissnören snabbast och pricka med luftgevär. Detta frambringade många skratt kan jag lova.

Självfallet sjöng vi även vår vackra nationalsång tillsammans. Vi vill tacka alla medlemmar och sympatisörer som dök upp och ville fira med oss denna härliga kväll.

sverigeflagga